Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Εκπαιδευτικές Εκπαιδευτικά Προγράμματα 2013-14

Εκπαιδευτικά Προγράμματα 2013-14

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 

Όπως κάθε χρόνο, στο Γυμνάσιο Δροσιάς οι μαθητές έλαβαν μέρος σε διάφορα εξωδιδακτικά, εκπαιδευτικά προγράμματα της δικής τους επιλογής. Παρακάτω αναφέρονται τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2013-14, ταξινομημένα σε τρεις κατηγορίες: 

Α. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

α. "Ο χορός από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα" - συμμετοχή στο Φεστιβάλ "Χόρεψέ το" 

β. "Ο χορός στην τραγωδία Βάκχες του Ευριπίδη" - συμμετοχή στο Δίκτυο ΙΚΑΡΙΟΝ 

γ. "Ελιά η Αιώνια"

Β. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

α. "Αυτογνωσία: Καλλιέργεια θετικής αυτοεκτίμησης - Δημιουργία ατομικού φακέλου CV" - στο πλαίσιο του μαθήματος ΣΕΠ

β. "Μαραθώνιος - Ιστορικό και σύγχρονες διοργανώσεις"

γ. "Ας συμφωνήσουμε πως διαφωνούμε: Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον"

Γ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 

"Η βιοποικιλότητα ενός καμένου οικοσυστήματος του Δήμου Διονύσου"

Περισσότερα για τα προγράμματα παρακάτω: 

 

Α. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

 

α. "Ο χορός από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα" - συμμετοχή στο Φεστιβάλ "Χόρεψέ το" 

Οι μαθητές συζήτησαν την εξέλιξη του χορού μέχρι σήμερα. Μελέτησαν τα είδη του χορού (μπαλέτο, σύγχρονος, παραδοσιακός, φλαμένγκο, hip hop, latin, oriental, χοροθέατρο). Κυρίως ασχολήθηκαν με την ανάπτυξη συναισθημάτων και με την επικοινωνία μέσω του χορού, και με αυτό στο μυαλό τους, δημιούργησαν, μετά από πολύωρες πρόβες ένα χορευτικό, το οποίο παρουσίασαν στο Φεστιβάλ Χορογραφίας "Χόρεψέ το!" που διοργανώνει η Δ/ση Β/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Αττικής. Οι μαθητές γύρισαν ενθουσιασμένοι από τη συμμετοχή τους και τους επαίνους του κοινού! 


β. "Ο χορός στην τραγωδία Βάκχες του Ευριπίδη" - συμμετοχή στο Δίκτυο ΙΚΑΡΙΟΝ

Το πρόγραμμα αυτό είχε δύο διαστάσεις, μια θεωρητική, στο πλαίσιο της οποίας εξετάστηκαν ο ρόλος του χορού στο αρχαίο δράμα και η παρουσία τους στις σύγχρονες παραγωγές, η η μουσική και ο ρόλος της στις σύγχρονες παραγωγές αρχαίου δράματος και κυρίως, ο ρόλος του χορού των "Βακχών" στην τραγωδία του Ευριπίδη Βάκχες.

Η δεύτερη διάσταση, η πρακτική, απαιτούσε συμμετοχή όλων των μαθητών, ως μελών του «Χορού», στην παρουσίαση των χορικών στοιχείων της τραγωδίας Βάκχες, με απόδοση των χορικών με το σώμα και τη μουσική. 

Το δρώμενο, που θα λάβει χώρα τον Σεπτέμβριο του 2014 στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Δικτύου ΙΚΑΡΙΟΝ, θα πλαισιώνει πρωτότυπη μουσική, γραμμένη ειδικά για τους μαθητές μας. 

Φωτογραφία από τις πρόβες:

3

γ. Ελιά η Αιώνια

Όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές της Γ΄τάξης πήραν μέρος στο Πολιτιστικό Πρόγραμμα"Ελιά η αιώνια"

Οι μαθητές έμαθαν για το ελαιόδεντρο, τις ποικιλίες, την καλλιέργεια, τα προϊόντα της ελιάς. 

Ασχολήθηκαν με την ελιά όπως αυτή αναφέρεται στη μυθολογία καθώς και με τη θέση της στη χριστιανική θρησκεία. 

Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές πραγματοποίησαν τριήμερη εκδρομή. Επισκέφθηκαν τη Μεσσηνία, όπου ξεναγήθηκαν σε ένα ελαιοτριβείο. Έφτασαν στη Σπάρτη, για να περιηγηθούν στο Μουσείο Ελιάς και με την ευκαιρία, επισκέφθηκαν και αρχαιολογικούς χώρους ιδιαίτερου ενδιαφέροντος στις γύρω περιοχές. 

dsc01206 dsc01131

 

Β. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

α. "Αυτογνωσία: Καλλιέργεια θετικής αυτοεκτίμησης - Δημιουργία ατομικού φακέλου CV" - στο πλαίσιο του μαθήματος ΣΕΠ

Το πρόγραμμα αποσκοπούσε στο να διερευνήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τον εαυτό τους, τις κλίσεις τους και τα επαγεγλματικά τους ενδιαφέροντα, απαλλαγμένοι απο προκαταλήψεις και στερεότυπα φύλου. Μεταξύ των στόχων ήταν να γνωρίσουν τις επαγγελματικές αξίες σύμφωνα με τις οποίες οδηγούνται σε επαγγελματικές επιλογές και να μπορέσουν να εκφράσουν προσωπικούς στόχους και σχέδια για το μέλλον και την προσωπική τους ζωή απαλλαγμένοι από παραδοσιακά πρότυπα συσχετιζόμενα με τον ρόλο ανδρών και γυναικών. 

Ο απώτατος σκοπός ήταν η καλλιέργεια θετικής αυτοεκτίμησης. 

Το πρακτικό αποτέλεσμα ήταν η γνωριμία με τις διαδικασίες δημιουργίας ενός ατομικού φακέλου και της σύνταξης ενός Βιογραφικού Σημειώματος. 

 

β. "Μαραθώνιος" - Ιστορικό και σύγχρονες διοργανώσεις

Το πρόγραμμα αυτό είχε μια θεωρητική και μια βιωματική διάσταση. Στο πλαίσιο της θεωρητικής εξετάστηκαν το ιστορικό του Μαραθωνίου Δρόμου (ο πρώτος μαραθωνοδρόμος, οι παραδόσεις, οι αρχαίοι αγώνες δρόμου) και η σύγχρονη συνέχεια (από τον Σπύρο Λούη στις σύγχρονες διοργανώσεις: Φορείς, Υπουργείο, Χορηγοί, Στελέχη, Εθελοντές, Δρομείς, ειδική πρόνοια για ΑΜΕΑ, διαφήμιση. Διεθνείς διοργανώσεις. Μαραθώνιες διαδρομές στις μεγάλες μητροπόλεις όλου του κόσμου).

Οι μαθητές γνώρισαν ένα παγκόσμιο φαινόμενο, αυτό της μαζικής αθλητικής κουλτούρας (κίνητρα συμμετεχόντων όλων των ηλικιών, επαγγελματιών δρομέων, ΑΜΕΑ) καθώς και τη σημασία της προετοιμασίας για έναν τέτοιο αγώνα για την υγεία (αλλαγή στον τρόπο ζωής σε διατροφή και άσκηση, ιατρικές εξετάσεις κ.ά)

Τέλος, στο πλαίσιο της βιωματικής διάστασης, οι μαθητές πήραν μέρος οι ίδιοι στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας, συγκεκριμένα στον Αγώνα Δρόμου των 5 χλμ, που διοργανώνεται κάθε άνοιξη. Οι μαθητές έγιναν «δρομείς», ?διαφημιστές?, ?εμψυχωτές? και τελικά, έκαναν και πολύ καλούς χρόνους στον αγώνα!

μαραθωνιος 


γ. "Ας συμφωνήσουμε πως διαφωνούμε: Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον"

Πρόκειται για την προσπάθεια που γίνεται στο σχολείο μας οι συγκρούσεις μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας να επιλύονται στο πλαίσιο του αλληλοσεβασμού και της κατανόησης και οι έφηβοι μαθητές να στηρίζονται, όταν αυτό χρειάζεται, ψυχολογικά και από το σχολείο. 

Το πρόγραμμα αγγίζει ζητήματα σχολικού εκφοβισμού, ένταξης νέων μαθητών στο σχολικό περιβάλλον, ενίσχυση των μαθητών με χαμηλό επικοινωνιακό προφίλ. 


 

Γ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 

"Η βιοποικιλότητα ενός καμένου οικοσυστήματος του Δήμου Διονύσου"

Για το πρωτότυπο αυτό πρόγραμμα, οι μαθητές άφησαν τις αίθουσες διδασκαλίας και εξόρμησαν στους χώρους γύρω από το σχολείο, όπου, με τη βοήθεια του υπεύθυνου καθηγητή τους, παρατήρησαν, φωτογράφισαν, ανέλυσαν, και προσέγγισαν φαινόμενα της βιολογίας, της γεωλογίας και της χημείας.

Ας σημειωθεί ότι σπάνια δίνεται σε μαθητές σχολείων η ευκαιρία του βιωματικού εργαστηρίου στις θετικές επιστήμες στην ύπαιθρο, γι' αυτό και νιώθουμε τυχεροί που το σχολείο μας είναι κτισμένο σε ένα ιδιαίτερης ομορφιάς φυσικό περιβάλλον, που επιτρέπει αυτή την ενεργητική εμπλοκή των μαθητών.

Φωτογραφίες των μαθητών από το εργαστήριο: 

Mέλισσα με γύρη στα πόδια της (το πορτοκαλί) που επισκέπτεται άνθος λαδανιάς (ένα από τα τρία είδη που έχει η περιοχή). Το συγκεκριμένο είδος είναι πολύ κοινό απέναντι από το σχολείο:

melissa 

Crocuslaevigatus, ενδημικό της Ελλάδας που υπάρχει κατά τόπους απέναντι από το σχολείο (φωτό Ε. Μπαλιούσης):

crocus

Άγριο κρεμμύδι, κοινό απέναντι από το σχολείο: 

 kremmydi  kormos